Wednesday 6 June 2012

Čtení na léto

Tak a je tady první příspěvek. Nečekejte však nějaké filozofování. Během léta bych rád dohnal to, na co jsem poslední dva roky neměl pořádně čas. Proto Vám představím pár knižních titulů, na něž se v červenci vrhnu. Už teď je mi však jasné, že zdaleka ne všechno přečtu, a tak si budu muset vybírat.
  1. Hans-Bernard Schäfer, Claus Ott: The Economic Analysis of Civil Law. Podle Roberta Cootera, odborníka na "právo a ekonomii", se jedná o skvělou knihu. Zatím jsem přečetl jenom první kapitolu, ale můžu říct dvě věci: (i) zdá se, že kniha je napsána srozumitelně, (ii) a že je učebnicí mainstreamového pojetí ekonomické analýzy práva, takže se to jenom hemží společenskou efektivitou a její maximalizací.
  2. Michael S. Moore: Causation and Responsibility. Michael Moore je předním odborníkem v oboru (trestního) práva a filozofie. Mj. je také současným teoretikem přirozeného práva. Z jeho předešlých děl můžu zmínit Placing Blame: A General Theory of the Criminal Law či Act and Crime: The Philosophy of Action and its Implications for Criminal Law. Četl jsem od něj jenom článek A Natural Law Theory of Interpretation, který jednoznačně můžu doporučit.
  3. Frank van Dun: The Pure Theory of Natural Law. Frank van Dun je rovněž současným teoretikem přirozeného práva a dále libertariánem. Na tohle se obzvlášť těším už jen proto, že u něj budu příští rok v Gentu studovat v rámci Erasmu. Ještě si do reading listu přidávám jeho článek The Logic of Law, který vyšel v Libertarian Papers (a je volně ke stažení).
  4. Ludwig von Mises: Human Action. Musím se přiznat (a stydím se), že tuhle skvostnou knihu jsem nikdy celou nepřečetl. Doufám, že se mi to podaří napravit, protože tohle je (téměř) bezchybná kniha.
  5. Irena Pelikánová: Obchodní právo 5. Jsem zvědavý s čím přišla paní profesorka, zda to bude jedna velká kritika nového OZ, nebo konstruktivní výklad problematických ustanovení.
  6. Tomáš Sobek: Kritika právního myšlení. Přečetl jsem jen předmluvu, ale už teď můžu říct, že kniha to je vskutku zajímavá. 
Kromě toho se mi do cesty postaví velká řada článků, která ale nemá cenu teďko vyjmenovávat. Pokud však budu považovat některý z nich za natolik důležitý, jistě o něm tady budu informovat.  


A co budete číst Vy?

No comments:

Post a Comment